duminică, 3 mai 2009

1 Măi!

Categoric vremea nu a ținut cu nimeni de 1 Mai, dar asta nu a fost o piedică în calea românului disperat să iasă „la paranghelie” în această zi minunată. Cum a fost? Păi în Vamă nu am reușit să mă fac prezent așa că aștept și eu cu nerăbdare primele impresii de la botul mării. Presupun, că a plouat la un moment dat, că toată lumea era beată și pe undeva se mânca o mare ciorbă de văcuță cu 6 lei. Nu? Dacă nu a fost așa e nasol. Cumva Q7-uri în Vamă și primele acorduri de manele? Ceva care să îmi ungă pipota de prezicător?

În București a fost același fiasco. Poate traficul UN PIC mai lejer, dar tot un haos la origini. Important e că PSD-ul a dat mici și bere, dar nu în scop electoral. Nuuuu! Cum a spus și un domn din PSD (cel cu manechinuitele în Parlament), micii au fost dați pe gratis deoarece „este un chin să ai într-o mâna banii și în alta berea sau micii”. Eu am o completare: este un chin să nu ai într-o mână bani și în alta un buletin de vot. Oricum un deliciu de sărbătoare, curios, nu am voie cu bicicleta în parc dar am voie cu campania electorală. Până și social democratul Adrian Severin (europarlamentar) a taxat mita electorală a colegilor. Oare Vanghelie ce a precizat? Că sunt mici „pă persoană fizică”? Alt lucru curios, acești mici ai „întrajutorării” nu au fost oferiți și cerșetorilor. De ce? Pentru că...nu au BULETIN!? Și nu pot vota?! Oare?! Hmmm... PSD-ul este ca un pește. Îi tai capul și tot se zbate.

La televizor? Porcării... O manelizare în simbioză cu glume comuniste și vestimentație „șoimărească”. Plus, calupuri întregi de interviuri: „Cum a fost pe vremea comunismului?”. Am și eu o întrebare? Programele TV nu au arhivă?

La munte? Nu am ajuns nici acolo (am ratat petrecerea cu pastramă, motiv de maximă tristețe personală), dar la pădure unde am fost am avut parte de un gratar delicios. Micii au sfârâit, berea a făcut spume (pentru alții) iar mingea a bubuit de la un om la altul. Trebuie să precizez că Jimmy Hendrix la iarbă verde merge de minune, mai ales atunci când acoperi toate manelele și lăutăreasca din jur. Când a început furtuna am plecat, dar nu am putut evita coada de mașini de la intrare în București, semn că bucureșteanul a petrecut exact ca și mine... scurt.

Mai este nevoie să precizez că în pădure mai întâlneai dealuri de gunoaie? Nu. E prea greu pentru român să pună o cutie de bere într-o pungă de plastic... mult prea greu.

P.S. - De ce românii au o preferință nebună să iasă în masă la grătar de 1 Mai când sunt zeci de weekend-uri pe an, fără semnificație, dar mult mai ieftine și fără aglomerație?

0 comentarii:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template