joi, 13 noiembrie 2008

Se poate...

După ce a fost ales Obama preşedinte, am avut o discuţie în contradictoriu cu cineva, că un om nu poate schimba lumea. Era atît de virulent că un om nu poate schimba cutumele societăţii încât am căutat...şi am căutat...şi am găsit. Acum aproximativ 50 de ani a existat un om care a schimbat ceva în societatea americană, ceva ce o va transforma într-o societate invidiată (pe ascuns de multe ori) de tot Pământul.



O persoană a considerat că eu iau apărarea ţiganilor. Nu este adevărat. Eu nu apăr etnii. Nu îi apăr pe maghiarii care vor autonomie pentru că e penibil, nu apăr clanurile de ţigani care omoară, nu apăr românii care fură cu cardul. Eu consider că omul merită apărat. Ştiinţa a făcut progrese să demonstreze că nu există "rasă unică", pentru că atât ştiinţific cât şi religios, ne tragem din aceiaşi mamă! Nu îmi amintesc unde în biblie spunea că etnia (oricare în afară de a ta) este o etnie rea? Această discuţie se poate întinde pe multe ore...dar să nu uităm: America este CINE ESTE fiind un stat secular, cu o rată a rasismului limitată, homofobie pe alocuri, sexism nu prea.

Dacă părerea mea este greşită aştept , cu nerăbdare, mesaje contra. Dar mesaje demne de un dialog. Înjurăturile şi "metaforele culte" sunt demne de stadion.

1 comentarii:

Ciobanu Alin Marcel spunea...

secularismul americanilor este destul de relativ. constitutia lor este destul de seculara; populatia nu prea. un exemplu mult mai bun de societate seculara ar putea fi dat de Suedia

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template