miercuri, 7 mai 2008

Tabloidizare nationala.

Ma trezesc dimineata. E miercuri. Am un sictir grav pe fata. Oricum la liceu nu am fost (am uitat sa precizez ca m-am trezit la 10), asa ca imi ramane sa savurez timpul pana plec la Spiru (sunt un geniu, fac si liceul si facultatea odata). Savurez o ciocolata calda-rece care nu are gust, bajbai ceva pe net, verific mailul in care descopar ca am castigat 30000 de $ si Coco daca imi dau seria cardului, cheile apartamentului sau imi vand un rinichi. Deci sunt la fel de sarac, acelasi fluture in buzunar ca acum 24 de ore.

Imi cumpar cele cateva ziare pe care le mai gasesc la ora asta. Primul ziar: 2 perechi de sani pe prima pagina, o crima, 2 violuri si inca o femeie cu 3 sani. Tabloid? Mda...interesant. Ziarul numarul 2: divort bomba, bomba intr-o gradinita, preot prins la barbut, fotbalist alcoolic, patron de club de fotbal taran. Tabloid? Mda...deci nu eram foarte treaz cand am cumparat "presa".

Dupa documentarea asta minunata am hotarat sa scriu acest text in care sa incerc sa deschid un subiect, sper eu, INEDIT! De ce are nevoie omul sa afle cat de mari sunt sanii unei vedete, cati bani are, de unde isi cumpara chiloti, cum isi poarta chilotii, daca sotului ii plac chilotii, si alte balarii...de ce?

Voi chiar nu ati dormit bine daca nu ati aflat ca Adelina A lu Chivu are "cacalau euro"? Merge unu din voi la nunta Andreei Banica (cred ca asta se insoara)? Merge cineva la Milano si are nevoie de recomandarile de fite ale lui Bote? Nu stiu ce urasc: tabloidele sau "vedetele"?

Ma uit si in oras cu cata pofta sorb oamenii informatile astea (numai horoscopul are atata succes), cum stau ei si comenteaza ce noroc pe unu sau pe altu, cum calculeaza banii altora. Si apoi cand ignoranta le provoaca leziuni ii auzi "Romania frate, Roamnia!". Impotenti cultural?

Asa ca daca nu puteti citii Platon in metrou sau DEX-ul in tramvai, nu e o scuza sa cititi masura la sutien a unei "vedete".

Culturalizare placuta.

0 comentarii:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template